Tuesday, July 19, 2011

..indahnya saat-saat bersama..

Indahnya saat-saat bersama kamu, walaupun seketika Cuma. Wah, bagai tidak terasa waktu berjalan begitu cepat dan pantas melewati setiap jernih hubungan kita. Walaupun pelbagai ragam kamu yang memerlukan kesabaran yang kuat, ketabahan menghadapi bebelan kamu saban hari, kekentalan melayan karenah sikap keanak-anakanmu, melayan setiap gurauan manja dan senda. Kadangkala bergaduh, kadangkala menangis, kadangkala berduka seorang diri, kadangkala pendam perasaan itu sehingga menjadi duri dalam daging. Ah, jika kamu masih ingat, kita pernah bermalam bersama-sama di bahu jalan Hospital Kuala Lumpur gara-gara ujian yang ingin menimpa dari Allah SWT. Walau apa pun saat itu bila diimbas kembali terasa meresap kejiwa, terkesan di hati, terasa begitu manis sekali.
Indahnya saat-saat bersama kamu, walaupun seketika Cuma tapi aku merasakan ianya amat bermakna sekali bagiku. Banyak perkara aku belajar dari kamu. Dari gaya sebagai kanak-kanak yang tidak mengerti apa-apa aku sudah boleh berkhidmat sebagai seorang suri rumah tatkala kamu tiada di rumah. Lengkap!! Dari tidak pandai memasak, aku sudah boleh lakukan itu. Dari tidak pandai mengemas, sekarang aku juga boleh melakukan itu, dari tidak boleh melipat kain, sekarang semuanya aku boleh lakukan. Itu semua bimbingan dari kamu walaupun kuat juga aku menentang dan memendam rasa dengan kamu.


Indahnya saat-saat bersama kamu, walaupun seketika Cuma tapi semua itu tidak membataskan terjalinnya hubungan rapat antara kita. Ibarat seorang anak dengan mamanya, ibarat seorang adik bersama kakaknya. Kamu menjaga aku bagai menatang minyak yang penuh. Sangat aku hargai semua itu. Teguran dari kamu amat bermakna bagiku. Tidak dinafikan saat itu, terasa amat sakit sekali tapi aku tahu bahawa yang kamu sangat menyayangi aku. Aku tahu kamu kasihkan aku, aku juga tahu kamu mencintai aku sepenuh hati. Aku juga ingin kamu tahu…..aku juga sangat menyayangimu, sangat mengasihimu dan sangat mencintaimu.



Indahnya saat-saat bersama kamu, walaupun seketika Cuma….seketika, aku termenung terkenangkan kamu, saat berada di pejabat Kapt Satar di ILMI, Port Dickson. Biarpun bersebelahan terasa begitu rindu sama kamu. Kadang-kadang, bila kau ungkap nama sahabatmu, aku terasa begitu cemburu sekali, ingin sahaja aku ungkapkan bahawa aku tidak suka kau bawa dia dalam hubungan kita. Tetapi…………….siapalah aku untuk menahan kamu dari semua itu. Siapalah aku pada kamu yang hanya dikenali dalam masa yang singkat, yang selalu menyakiti hatimu, yang selalu bikin kamu dalam keresahan. Siapalah aku…..aku mungkin tidak bernilai apa-apa pun. Tapi, ketahuilah sayangku, aku sangat menyayangi kamu. SAYANG KAMU KERANA ALLAH.

2 comments: